poniedziałek, 27 sierpnia 2012

"May Peace Prevail on Earth"


Włócząc się po Japonii kilka razy natrafialiśmy na te słupki z przesłaniem pokoju. Miałam sprawdzić, o co chodzi, ale zapomniało mi się i dopiero teraz sobie o nich przypomniałam.

Wszystko zaczęło się w Japonii w 1955 roku, kiedy Masahisa Goi zapoczątkował projekt Towarzystwa Modlitwy o Pokój Światowy (The World Peace Prayer Society). Po okrucieństwach Drugiej Wojny Światowej, których był świadkiem, postanowił poświęcić swoje życie ludzkości, a głównym zadaniem, jakie sobie postawił za cel, było propagowanie pokoju na świecie. Po to także zapoczątkowano The Peace Pole Project, czyli stawianie w różnych częściach świata słupków z przesłaniem "Niech Pokój Zapanuje na Ziemi". Hasło to pojawia się na każdej stronie słupa w różnych językach - zawsze po japońsku i angielsku. Można je wypatrzeć na całym świecie - są także w Polsce między innymi w Krakowie, a od 1976 roku ustawiono ich już ponad 60 tysięcy.


2 komentarze:

  1. Całkiem ciekawy projekt. Chociaż przyznam szczerze, że w Polsce nigdzie nie zauważyłam takich słupków..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście też nie - są trzy: w Krakowie, Przesiece i Grabniku. Więcej informacji tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Słup_Pokoju. Mam zamiar zobaczyć przynajmniej ten w Krakowie przy najbliższej okazji. :)

      Usuń