czwartek, 28 lipca 2011

We Don't Care About Music Anyway


W ramach festiwalu Era Nowe Horyzonty udało mi się zobaczyć dokument, które strasznie mnie ciekawił, jak tylko dowiedziałam się o jego istnieniu. We Don't Care About Music Anyway to kakofonia dźwięków ilustrowana ulicami Tokio i wypowiedziami muzyków, między innymi Fuyuki Yamakawy i Sakamoto Hiromichi. Z tego szumu, dźwięków, melodii wyłania się obraz współczesnego świata. Nie zobaczymy tu wypucowanej Japonii z folderów, a prawdziwy obraz metropolii tokijskiej pełnej ludzi, pośpiechu i śmieci. Na pewno nie jest to film łatwy w odbiorze. Dźwięki bywają przeszywające, wręcz nie-do-wytrzymania, i nie raz musiałam zatykać uszy podczas seansu. Jednak to wszystko razem ma jakieś przesłanie. Może banalne, ale podane w nietuzinkowy sposób. Polecam!

2 komentarze:

  1. I to wszystko o czym madłazela zamierza napisać a propos festiwalu! A Pinku eiga?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pinku eiga - fuj. :) A AUN przegapiłam. :/

    OdpowiedzUsuń