środa, 15 grudnia 2010

Norwegian Wood


To jedna z moich ulubionych książek Murakamiego. Czytałam ją już jakiś czas temu. Teraz, przy okazji premiery filmu na jej podstawie, postanowiłam do niej wrócić i raz jeszcze zagłębić się w jej świat.

"Śmierć nie jest przeciwieństwem życia, a jego częścią. Brzmi to jak banał, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że tę grudę powietrza można zamienić w słowa. W przycisku do papieru, w czterech czerwonych i białych kulach ułożonych na bilardowym stole kryła się śmierć. A my żyliśmy, wciągając ją w płuca jak drobiny kurzu.
Do tego czasu uważałem śmierć za niezależny byt, całkowicie odrębny od życia. Innymi słowy: "Śmierć z pewnością kiedyś nas czeka. Ale jednocześnie do tego czasu nie może nas dotknąć". Zdawało mi się, że to wyjątkowo normalny i logiczny sposób myślenia. Życie jest po tej stronie, śmierć po tamtej. Ja jestem po tej stronie, po tamtej stronie mnie nie ma."



Już od kilku miesięcy pojawiały się informacje na temat ekranizacji Norwegian Wood. Za reżyserię odpowiada Wietnamczyk Tran Anh Hung, któremu (podobno) aż cztery lata zajęło przekonywanie Murakamiego, aby zgodził się na ten projekt. Tutaj oficjalna strona filmu.



Z okazji premiery filmu znana japońska marka Uniqlo wypuściła serię koszulek nawiązujących do Norwegian Wood. Na przykład są takie:


Do kupienia tutaj.

I na koniec muzyczny motyw przewodni - zarówno książki, jak i filmu. :) Niepokonani The Beatles.


Pozostaje tylko wypatrywać filmu w polskich kinach. Obyśmy się doczekali! :)

1 komentarz:

  1. Moja pierwsza i najbardziej lubiana książka Murakamiego:) Ma się rozumieć, czekam na film.

    Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń