piątek, 3 kwietnia 2020

Chlebek bananowy z matcha


Chlebek bananowy kilka razy już miałam okazję zrobić. Jakoś nie pomyślałam, żeby dodać do niego herbaty matcha. Aż do teraz! Użyłam wysokiej jakości matcha, ale można użyć także takiej do gotowania/pieczenia.

Co porzebujemy:

mąka pszenna 200g
1 łyżeczka sody oczyszczonej
pół łyżeczki soli
50g brązowego cukru 
łyżka herbaty matcha 
masło 125g
3 dojrzałe banany
2 jajka
2 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki mleka
preparowana komosa ryżowa (opcjonalnie)

Co robimy:

W misce łączymy mąkę, sól, sodę i herbatę matcha. Masło ucieramy z cukrem, dodajemy jajka i miksujemy. Do masy dodajemy mleko oraz jogurt i rozdrobnione banany. Wszystko delikatnie mieszamy i łączymy w misce z suchymi składnikami. Gotowe ciasto przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i posypujemy komosą. Pieczemy około godziny w 180 stopniach. I gotowe!


Chlebek wyszedł nieco ciemny (trochę mi się go przetrzymało w piekarniku...) i jak dla mnie nieco za słodki. Myślę, że następnym razem zrezygnuję z cukru w ogóle. Banany wystarczą. :) Chlebek świetnie się nadaje na śniadanie lub jako frykas do kawusi. Na pewno będę do tego przepisu wracać i go modyfikować, żeby było jeszcze bardziej zielono!


2 komentarze: